Η μεγάλη εικόνα: τι έγινε στο 7μηνο
Το πρώτο επτάμηνο του 2025 καταγράφηκαν 91.800 νέες ταξινομήσεις επιβατικών στην Ελλάδα, αύξηση 1,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Τον Ιούλιο μόνο, η αγορά ενισχύθηκε κατά 11,5% με 13.600 ταξινομήσεις, δείχνοντας ότι το καλοκαίρι έδωσε «ανάσα» στη ζήτηση.
Τα SUV συνεχίζουν να τραβούν το ενδιαφέρον: το μερίδιό τους έφτασε στο 63,8% τον Ιούλιο, με τα B-SUV να κρατούν το 36,6% της αγοράς, ενώ τα C-SUV ακολούθησαν με 18,3%. Σε επίπεδο 7μήνου, η γενική εικόνα παραμένει ίδια — τα SUV είναι η «νέα κανονικότητα».
Συστήματα κίνησης: τα υβριδικά είναι ο μεγάλος κερδισμένος. Για το διάστημα Ιαν.–Ιούλ. 2025 το μερίδιό τους στην Ελλάδα κινείται γύρω στο 49% (σε Ιούλιο μήνα ξεπέρασαν και το 52%). Η βενζίνη υποχωρεί αναλογικά, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά κρατούν μονοψήφιο μερίδιο. Με λίγα λόγια: ο κόσμος θέλει χαμηλή κατανάλωση χωρίς άγχος φόρτισης.
Top-10 μοντέλων Ελλάδας (Ιαν.–Ιούλ. 2025)
Ο απολογισμός 7μήνου δείχνει σκληρή μάχη στις πρώτες θέσεις, με το Peugeot 2008 να έχει μικρό αλλά καθαρό προβάδισμα. Ακολουθούν οι διπλοί πρωταγωνιστές της Toyota, ενώ η δεκάδα συμπληρώνεται από best value προτάσεις πόλης και B-SUV.
Θέση | Μοντέλο | Ταξινομήσεις (Ιαν.–Ιούλ. 2025) |
---|---|---|
1 | Peugeot 2008 | 4.468 |
2 | Toyota Yaris Cross | 4.084 |
3 | Toyota Yaris | 3.651 |
4 | Citroën C3 | 3.635 |
5 | Suzuki Vitara | 2.747 |
6 | Kia Picanto | 2.650 |
7 | Peugeot 208 | 2.620 |
8 | Opel Corsa | 2.603 |
9 | Fiat Panda | 2.591 |
10 | Suzuki Swift | 2.315 |
Γιατί πουλάνε αυτά που πουλάνε
B-SUV: το «γλυκό σημείο» του Έλληνα οδηγού
Τα B-SUV προσφέρουν ύψος και ορατότητα, χώρους αρκετούς για οικογένεια light, κατανάλωση λογική και φόρους/ασφάλιστρα που δεν πονάνε. Δεν είναι τυχαίο το 36,6% μερίδιο της κατηγορίας: καλύπτει την καθημερινότητα χωρίς υπερβολές σε μέγεθος ή κόστος. Το Peugeot 2008 και το Toyota Yaris Cross είναι οι σημαιοφόροι αυτής της ισορροπίας.
Υβριδικά: η εύκολη οικονομία
Με σχεδόν ένα στα δύο καινούργια επιβατικά να είναι υβριδικά στο 7μηνο, το κοινό δείχνει ξεκάθαρα τι ζητά: χαμηλή κατανάλωση και απουσία άγχους για φόρτιση. Η Toyota κρατά προβάδισμα σε τεχνογνωσία (Yaris/Yaris Cross), ενώ οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν δυναμώσει τις mild-hybrid και full-hybrid προτάσεις τους.
Superminis που δεν γερνάνε
Citroën C3, Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat Panda, Suzuki Swift: διαχρονικές αξίες με χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης, ευελιξία στην πόλη, ικανοποιητικούς χώρους και—συχνά—επιθετικές καμπάνιες. Όταν τα επιτόκια είναι υψηλά, αυτά τα μοντέλα είναι η ρεαλιστική επιλογή.
Μηνιαίος παλμός: τι έδειξε ο Ιούλιος
Στον Ιούλιο, την πρωτιά του μήνα πήρε ξανά το Toyota Yaris Cross. Το Peugeot 2008 και το Toyota Yaris ακολούθησαν, επιβεβαιώνοντας ότι το βάθρο παίζεται σπριντ-σπριντ. Στο σωρευτικό όμως, ο πρωταθλητής παραμένει το 2008. Για τους στόλους, αυτό σημαίνει ότι και τα δύο πακέτα (γαλλικό B-SUV vs ιαπωνικό hybrid B-SUV) έχουν ισχυρή μεταπωλητική αξία και διαθεσιμότητα.
Μάρκες: ποιοι έχουν φόρμα
Στο brand mix του Ιουλίου, η Toyota διατήρησε την κορυφή με περίπου 16% μερίδιο, ενώ η Hyundai ανέβηκε δυνατά και η Suzuki έμεινε στο Top-3 του μήνα. Η Peugeot είχε μικρή υποχώρηση τον Ιούλιο αλλά κρατά ισχυρή θέση στο έτος χάρη στο 2008 και το 208.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον αγοραστή
-
Θέλεις SUV χωρίς να ξοδευτείς υπερβολικά; Τα B-SUV με υβριδικό σύστημα είναι σήμερα το πιο ισορροπημένο πακέτο.
-
Κάνεις κυρίως πόλη; Τα superminis παραμένουν η value επιλογή. Μικρότερη κατανάλωση, φθηνότερη ασφάλιση/συντήρηση, ευκολότερο παρκάρισμα.
-
Δεν έχεις φόρτιση σε πολυκατοικία; Ένα καλό hybrid σε γλιτώνει από την αγωνία.
-
Προσφορές/χρηματοδότηση: αλλάζουν συνεχώς—πριν κλείσεις συμφωνία, έλεγχος σε επίσημους εισαγωγείς/αντιπροσωπείες και σύγκριση συνολικού κόστους.
-
Μεταπώληση: ό,τι πουλάει τώρα, συνήθως κρατά καλύτερα τιμή αύριο. Κανόνας, όχι Ευαγγέλιο.
Πλαίσιο αγοράς & Ευρώπη
Στην ΕΕ, τα hybrid-electric ανεβαίνουν δυνατά, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά κερδίζουν μερίδιο αλλά με διαφορετική ταχύτητα ανά χώρα. Για την Ελλάδα αυτό σημαίνει περισσότερες επιλογές hybrid/PHEV, σταδιακή πίεση τιμών και αναβαθμίσεις εξοπλισμού ώστε να μείνουν τα μοντέλα ανταγωνιστικά.
Το 2025 μέχρι στιγμής είναι η χρονιά του ρεαλισμού: οι Έλληνες επιλέγουν B-SUV και υβριδικά γιατί κάνουν τη δουλειά χωρίς δράματα. Το Peugeot 2008 προηγείται στο σύνολο, με τα Toyota Yaris Cross και Yaris να το πιέζουν. Κάτω από το βάθρο, η δεκάδα γεμίζει από μοντέλα που χτίζουν με συνέπεια σε χαμηλό κόστος χρήσης και καθημερινή πρακτικότητα.
Για όποιον σκέφτεται αγορά μέσα στο 2025, το μήνυμα είναι απλό: δοκίμασε δύο-τρία B-SUV και ένα καλό supermini στο ίδιο budget. Οι αριθμοί λένε την αλήθεια — εσύ απλώς βρες ποιο ταιριάζει στη ζωή σου.