Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει πάψει να είναι «πειραματική». Μέχρι το 2025, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πλέον καθιερωθεί ως σοβαρή εναλλακτική για τον μέσο οδηγό, όχι μόνο σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, αλλά και στην Ελλάδα, όπου οι ταξινομήσεις BEV αυξάνονται με ρυθμούς που λίγα χρόνια πριν θα θεωρούνταν απίστευτοι.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι αμιγώς ηλεκτρικές ταξινομήσεις στην Ελλάδα έφτασαν τις 8.760 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025, σημειώνοντας αύξηση 41 % σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η κατηγορία των BEV καταλαμβάνει πλέον περίπου 5 % του συνόλου της αγοράς, ενώ η ευρωπαϊκή εικόνα δείχνει ακόμα πιο ώριμη, με μερίδιο που αγγίζει το 15 %.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι η ελληνική αγορά δείχνει πιο «πολύχρωμη» από ποτέ. Η Tesla δεν είναι πια μόνη της στο παιχνίδι, η Volvo κατάφερε να πετύχει μια εντυπωσιακή πρωτιά, ενώ οι κινεζικές εταιρείες BYD και MG έχουν ήδη πατήσει γερά πόδι, φέρνοντας έντονο ανταγωνισμό σε τιμή, αυτονομία και εξοπλισμό.

Οι πρωταγωνιστές της Ελλάδας

Τα στοιχεία του ΣΕΑΑ για το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 δίνουν μια σαφή εικόνα για το πώς εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση στη χώρα. Το Volvo EX30 είναι το απόλυτο best seller, με 1.284 ταξινομήσεις και μερίδιο σχεδόν 15 % της αγοράς BEV. Το μικρό ηλεκτρικό SUV της Volvo έπιασε ακριβώς τον παλμό του αγοραστικού κοινού: premium αίσθηση, προσιτή τιμή και πρακτική αυτονομία για τα ελληνικά δεδομένα.

Στη δεύτερη θέση συναντάμε το Tesla Model Y, με 1.083 ταξινομήσεις. Το μοντέλο που κατέκτησε την Ευρώπη εξακολουθεί να έχει φανατικό κοινό και στη χώρα μας, αν και πλέον αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό. Ακολουθεί το BYD Atto 3, με 947 μονάδες, αποδεικνύοντας ότι η κινεζική διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι θεωρία αλλά γεγονός.

Η τέταρτη θέση ανήκει στο MG 4 Electric, με 735 ταξινομήσεις. Πρόκειται για ένα hatchback που έχει καταφέρει να προσφέρει επιδόσεις και αυτονομία επιπέδου premium μοντέλων σε τιμή μικρομεσαίου. Αμέσως μετά, στην πέμπτη θέση, βρίσκεται το Fiat 500e με 621 μονάδες, το οποίο παραμένει σύμβολο αστικής μετακίνησης — μικρό, ευέλικτο και απόλυτα ταιριαστό με τις ελληνικές πόλεις.

Το Tesla Model 3 παραμένει ισχυρό στην έκτη θέση με 594 μονάδες, κυρίως λόγω της πρόσφατης ανανέωσης «Highland» που βελτίωσε την ποιότητα και την αυτονομία του. Στην έβδομη θέση το Hyundai Kona EV (481 ταξινομήσεις), μια δοκιμασμένη επιλογή με αξιοπιστία και ισορροπία κόστους–εξοπλισμού.

Η οκτάδα συμπληρώνεται από το Volkswagen ID.4 (437 ταξινομήσεις), ένα SUV που εξακολουθεί να έχει σταθερή παρουσία στην αγορά, ενώ η ένατη και δέκατη θέση ανήκουν στα Peugeot e-208 (403) και Smart #1(392) αντίστοιχα.

Θέση Μοντέλο Ταξινομήσεις Ιαν–Σεπ 2025 Μερίδιο αγοράς BEV
1 Volvo EX30 1 284 14,7 %
2 Tesla Model Y 1 083 12,4 %
3 BYD Atto 3 947 10,8 %
4 MG 4 Electric 735 8,4 %
5 Fiat 500e 621 7,1 %
6 Tesla Model 3 594 6,8 %
7 Hyundai Kona EV 481 5,5 %
8 Volkswagen ID.4 437 5,0 %
9 Peugeot e-208 403 4,6 %
10 Smart #1 392 4,5 %

Πηγή: ΣΕΑΑ, αρχείο «2025-9-BEV-1.pdf»

Η εικόνα δείχνει μια αγορά που ωριμάζει γρήγορα. Οι επιλογές πλέον δεν περιορίζονται σε δύο-τρεις κατασκευαστές αλλά καλύπτουν όλο το φάσμα: από πολυτελή SUV μέχρι μικρά αυτοκίνητα πόλης. Το σημαντικότερο; Η ελληνική αγορά αρχίζει να αντικατοπτρίζει τις ευρωπαϊκές τάσεις — με καθυστέρηση μερικών ετών, αλλά με σταθερά βήματα.

Η εικόνα της Ευρώπης

Στην Ευρώπη, η ηλεκτροκίνηση έχει ήδη γίνει mainstream. Σύμφωνα με στοιχεία ACEA και Autovista, το πρώτο οκτάμηνο του 2025 οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις 570 χιλιάδες μονάδες, αντιστοιχώντας στο 15 – 17 % της συνολικής αγοράς. Και εδώ, το Tesla Model Y διατηρεί τα σκήπτρα — όχι απλώς πρώτο στα ηλεκτρικά, αλλά πρώτο συνολικά σε πωλήσεις επιβατικών στην Ευρώπη, ξεπερνώντας ακόμη και μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακολουθεί το Tesla Model 3, που με τη νέα του σχεδίαση κερδίζει έδαφος απέναντι στα ευρωπαϊκά μοντέλα. Η Volkswagen καταλαμβάνει τις επόμενες θέσεις με τα ID.4, ID.7 και ID.3, αποδεικνύοντας ότι οι Γερμανοί έχουν βρει επιτέλους ρυθμό στην ηλεκτροκίνηση. Σημαντική άνοδο παρουσιάζει και το Volvo EX30, το οποίο σε λιγότερο από έναν χρόνο έχει εξελιχθεί σε πανευρωπαϊκό φαινόμενο, ενώ τα Peugeot e-208 και MG 4 Electric ακολουθούν με σταθερή ζήτηση.

Θέση Μοντέλο Εκτιμώμενες πωλήσεις Ευρώπη 2025 Παρατηρήσεις
1 Tesla Model Y ≈ 183 000 Πρώτο συνολικά στην Ευρώπη
2 Tesla Model 3 ≈ 112 000 Επιστροφή δριμύτερη
3 Volkswagen ID.4 ≈ 95 000 Το SUV-σημαία της VW
4 Volkswagen ID.7 ≈ 83 000 Νέα είσοδος με ισχυρό ξεκίνημα
5 Volkswagen ID.3 ≈ 82 000 Ανανεωμένο, πιο ώριμο
6 Volvo EX30 ≈ 74 000 Η μεγάλη έκπληξη της χρονιάς
7 Peugeot e-208 ≈ 65 000 Το πιο εμπορικό μικρό BEV
8 MG 4 Electric ≈ 61 000 Value for money από Κίνα
9 BMW i4 ≈ 58 000 Premium και γερμανικό
10 Hyundai Kona EV ≈ 54 000 Ισχυρή παρουσία σε όλη τη Νότια Ευρώπη

Πηγές: ACEA – Autovista24 – InsideEVs – Best-Selling-Cars (Q1–Q3 2025)

Το 2025 επιβεβαιώνει οριστικά ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα αλλά πραγματικότητα. Η Ελλάδα δείχνει πλέον σαφή ανοδική πορεία, με τα ευρωπαϊκά και κινεζικά μοντέλα να συνυπάρχουν σε έναν πρωτόγνωρα ανταγωνιστικό χώρο. Οι εταιρείες επενδύουν, οι τιμές αρχίζουν να εξισορροπούνται, και η υποδομή φόρτισης –αν και καθυστερεί– αναπτύσσεται σταθερά.

Το πιο σημαντικό είναι ότι τα ελληνικά νούμερα αρχίζουν να μοιάζουν με εκείνα της Ευρώπης, δείχνοντας πως το κοινό δεν βλέπει πια το ηλεκτρικό ως «πειραματική λύση», αλλά ως καθημερινό εργαλείο μετακίνησης. Αν συνεχιστεί αυτή η πορεία, το 2026 ίσως να είναι η χρονιά που η Ελλάδα θα ξεπεράσει το 10 % των πωλήσεων σε BEV, και τότε η συζήτηση για το μέλλον των καυσίμων θα πάψει να είναι θεωρητική.